Thursday, August 19, 2010

~ New Chapter ~

Hari ni genap masuk 10 hr bg umat Islam berpuasa..
aku dah lama xmasukkan entry baru dalam blog aku sbb aku xtau ape yg perlu aku tuliskan..
setelah sekian lama aku berfikir akhirnya aku wat keputusan...

Tujuan utama aku wat blog ni adalah untuk diri aku sendiri...
diantara tujuan3 tersebut:
1) sbg diari peribadi...
2) bacaan dikala aku xtau nak wat ape..

walaupun mmg nampak mcm serius ( mmg serius pun ) tp lantakla...
aku mmg suka baca3 hasil tulisan aku sendiri dari zaman kecik sampai skarang...(kira mcm memori lama la)
kadang3 boleh wat aku ketawa sinis..

bila aku balik kg n rasa bosan n sunyi, aku akan buka laci buruk ku..
di situlah letaknyer segala khazanah dan memori ku..
mcm3 ada kat laci tu...
bak kata pepatah yg aku cipta..
'semakin nmpak old school sesuatu benda tu semakin bernilai harganya'

mmg btl la..
segala memori or barang3 peribadi aku tu klau org lain tgk mmg nampak mcm sampah..
tapi bg aku..amat bernilai kerana hanya aku yg tau nilai sesuatu benda tu bg diri aku..

benda yg slalu aku tgk or amek stiap kali aku buka laci tu ialah album3 lama aku dan juga kad3 hari raya n birthday..
mmg nmpak mcm biasa org wat aktiviti tu..
tp bg aku yg mmg ssh nak dpt surat or kad ni mmg benda tu berharga sgt..
walaupun hanya ada 4,5 keping jek sepanjang hidup aku...
kah3..kecian btl la diri aku ni..

lupakan cter pasal laci khazanah aku tu..
now..aku tgh ddk sorang3 kat hall umah sewa ku..
yg lain tgh membuta..(maklumla bln puasa..lagipun xde klass hr ni)

sedang aku lyn fb aku..
aku tertarik pada 1 video kartun..
walaupun kartunnyer ala bodo3 tp cumel..
yg wat aku suka sgt tgk ialah penulisan di setiap slide kartun3 tu..
mmg memberi makna yg mendalam..
siap background music yg boleh wat aku sentap la..

aku nampak di stiap slide kartun tu ada tertulis zackzukhairi.blogspot.com
terus aku search..
wowww...
rupa3nye blog sorang mamat utara klau x salah aku..
dia now study kat jepun..
dipendekkan cter..slps aku bc secara random blog dia..
terpancar sinar minat aku nak tulis blog ni balik..
tp klau nak dibandingkan blog aku dgn dia mmg jauh sgt beza..
blog dia mmg tip top condition..mmg bdk byk ilmu dia ni..

tp xpela...
stiap manusia mana boleh sama...
klau sume sama..maka xtimbul la perkataan "saling melengkapi"....

aku rasa cukupla dl wat masa ni entry aku..
aku kena g fakulti ni..nak hntar proposal final year projek aku..
nak g minta cop & tandatangan supervisor aku..

akhir kata wat hr ni ialah..." pedulik ape org kata..!!"
hahaha..kidding..

No comments: